Obchodní podmínky k účasti na kurzech

Obchodní podmínky jsou platné pro všechny kurzy pořádané cestovní agenturou Jiřím Kučerou, IČO: 61561347, se sídlem: Tyršova 1090/13, 405 02 Děčín, zapsán v živnostenském rejstříku v Děčíně pod IČO: 61561347 a DIČ: CZ7108222374 (dále jen „lodnik.cz“)

Obchodní podmínky tvoří nedílnou součást smlouvy o účasti v kurzu uzavřené mezi zákazníkem a „lodnik.cz“

Smluvní vztah vzniká na základě elektronické přihlášky, která je součástí každé stránky daného kurzu. Ve vyjímečných případech je možné se po předchozí domluvě přihlásit jiným způsobem.

  • Kurzu je oprávněn se účastnit zákazník nebo jím označená třetí osoba (dále jen „účastník“).
  • Účastníkem kurzu může být pouze osoba starší 17 let.
  • Výuka kurzů probíhá v místě, které bude před kurzem účastníkovi sděleno e-mailem. 
  • Úhrada celkové ceny kurzu bude zaplacena před datem konání kurzu, a to ve lhůtě splatnosti uvedené v příslušné smlouvě, nebude-li mezi zákazníkem a „lodnik.cz“ dohodnuto jinak.
  • Ceny aktuálně nabízených kurzů jsou dostupné na webových stránkách lodnik.cz a jsou uváděny včetně DPH a včetně veškerých poplatků stanovených zákonem.
  • Změna termínu konání kurzu ze strany klienta je možná pouze v případě předchozí dohody. Změna termínu konání kurzu ze strany „lodník.cz“, je možná pouze v případě předchozí dohody s klientem. 
  • Výuka je rozdělena do vyučovacích hodin. Jedna vyučovací hodina trvá 45 minut. 
  • Na kurzech jsou účastníkům poskytnuty veškeré výukové materiály a potřeby. 
  • Zákazník má právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dnů ode dne uzavření smlouvy, přičemž toto odstoupení musí zaslat na adresu „lodnik.cz“, případně e-mailem na info@lodnik.cz
  • Storno podmínky: pokud se vám z jakéhokoliv důvodu nepodaří zúčastnit se kurzu (plavby, výuky) v předem domluveném termínu, samozřejmě o své peníze nepřijdete. Můžete si domluvit změnu termínu nebo Vám vystavíme dárkový voucher ve stejné hodnotě za Vámi zaplacené služby. Dárkový voucher je přenosný i na jinou osobu s dobou platnosti do konce roku 2022/ 23

 V případě stížnosti se účastník může obrátit na orgán dohledu nebo státního dozoru.

 
Platební podmínky
  • Cena každého kurzu (dále jen kurzovné) je uvedena na webové stránce daného kurzu a na přihlášce na kurz.
  • Kurzovné klienti hradí na základě faktury.
  • Kurzovné je možno hradit bankovním převodem na účet, online nebo hotově po předchozí domluvě.
  • Při převodu z účtu na účet je třeba provést název akce, produktu a celé jméno
  • Rezervované místo v kurzu má klient zajištěno až po zaplacení zálohy nebo celého kurzovného.
 
Osobní údaje

Všechny informace, které o vás uvedete, jsou důvěrné. Odesláním internetového formuláře souhlasíte se zařazením e-mailové adresy do seznamu odběratelů newsletteru. 

Podrobnější informace o ochraně osobních údajů jsou uvedeny zde.

 
Kontakt

Jiří Kučera, mail: info@lodnik.cz, mob: 739 029 481

Zasláním přihlášky klient souhlasí s pořizováním fotografických a audio/video záznamů své osoby pro potřeby propagace firmy

Tyto Obchodní podmínky vstupují v platnost a účinnost dne 1.1. 2022

Obchodní podmínky k účasti na plavbách 

Tyto Smluvní podmínky jsou platné pro všechny organizované plavby zprostředkovávané Jiřím Kučerou, Tyršova 1090/13, 405 02 Děčín, je zapsán v živnostenském rejstříku v Děčíně pod IČO: 61561347 a DIČ: CZ7108222374. Dále jen jako „lodnik.cz“

Tyto Smluvní podmínky tvoří nedílnou součást cestovní smlouvy.

 
ÚČASTNÍCI SMLUVNÍHO VZTAHU

Účastníky smluvního vztahu (smluvní strany) jsou:

  • charterová společnost přímo zajišťující pronájem lodi zastoupená za tím účelem charterovou agenturou „lodnik.cz“, jako svým zprostředkovatelem
  • zákazník, kterým může být fyzická i právnická osoba (dále jen „zákazník“).
  • Smluvní vztah mezi „lodnik.cz“a zákazníkem se řídí písemnou smlouvou o pronájmu lodi a těmito smluvními podmínkami do té míry, do jaké se neuplatní obchodní podmínky charterové společnosti. Pro vyloučení všech pochybností se uvádí, že obchodní podmínky charterové společnosti mají přednost před těmito smluvními podmínkami.
PŘEDMĚT SMLUVNÍHO VZTAHU

Předmětem smluvního vztahu o pronájmu lodi je nájem lodi nájemcem od charterové společnosti zprostředkovaný „lodnik.cz“. Tyto smluvní podmínky pak upravují práva a povinnosti smluvních stran při pronájmu lodi do té míry, do jaké se neuplatní obchodní podmínky charterové společnosti. Předmětem smluvního vztahu o službách kapitána je dohoda o rozsahu kapitánských služeb po čas plavby.

 
VZNIK SMLUVNÍCH VZTAHŮ

Smluvní vztah mezi „lodnik.cz“ a charterovou společností vzniká uzavřením smlouvy o pronájmu lodi, tj. okamžikem zaplacení první platby (tj. zálohy v případě rozdělení ceny pronájmu lodi na dvě platby, nebo tzv. malé zálohy v případě rozdělení ceny pronájmu lodi na tři platby) ve lhůtě splatnosti stanovené ve smlouvě o pronájmu lodi, nebo zaplacením první platby po lhůtě její splatnosti. Uzavírá-li se smlouva o pronájmu lodi distančním způsobem na základě zaplacení první platby, zašle „lodnik.cz“ nájemci na jeho e-mail písemně vyhotovenou smlouvu jako písemné potvrzení o uzavření smlouvy. Obsah smlouvy o pronájmu lodi je určen smlouvou v písemné podobě, případně písemným potvrzením o uzavření smlouvy a těmito smluvními podmínkami.

Smluvní vztah vzniká mezi nájemcem a „lodnik.cz“. „lodnik.cz“ jedná jako zprostředkovatel charterové agentury jménem a na účet charterové společnosti a respektuje jejich práva a povinnosti. Práva a povinnosti ze zprostředkované smlouvy o pronájmu lodi ohledně tohoto pronájmu tak vznikají pouze mezi charterovou společností a nájemcem. Smlouva o pronájmu lodi může být postoupena zákazníkovi a v tom případě veškerá práva a povinnosti přechází na něj. 

  • Zaplacením první platby zákazník potvrzuje, že je plně obeznámen s obsahem smlouvy, souhlasí s ní, zároveň tím stvrzuje, že obdržel všechny přílohy tvořící nedílnou součást smlouvy, a tudíž všechny smluvní a obchodní podmínky přijímá a souhlasí s nimi.
  • Okamžikem uzavření smlouvy o pronájmu lodi se charterová společnost zavazuje nájemci zajistit službu pronájmu lodi v dohodnutém rozsahu a kvalitě a v souladu se sjednanými podmínkami.
  • Právo nájemce na dodání objednané služby vzniká uzavřením smlouvy o pronájmu lodi, přičemž v případě, že nájemce neuhradí cenu pronájmu lodi v plné výši a v termínech dle smlouvy, je charterová společnost oprávněna od smlouvy odstoupit.
  • Povinnost závazné rezervace lodi (objednané služby pronájmu lodi) ve prospěch nájemce ze strany charterové společnosti vzniká v okamžiku uzavření smlouvy o pronájmu lodi.

Smluvní vztah týkající se kapitánských služeb vzniká dnem zaplacení zákazníkem na základě vystavené faktury. Kapitánské služby budou zaplaceny před započatou plavbou, současně s první zálohou zaslanou za zajištění pronájmu lodi. Rozsah kapitánských služeb je dohodnut před plavbou na základě ústní domluvy se zákazníkem. Součástí kapitánských služeb je doprava kapitána do/z místa nalodění (není-li domluveno jinak). 

CENOVÉ A PLATEBNÍ PODMÍNKY
  • Cena pronájmu lodi zahrnuje nájem lodi, jejího vybavení, zákonné pojištění lodi, služby servisního místa charterové společnosti. Veškeré pohonné hmoty, přístavní poplatky i další související náklady s provozem lodi (např. celní poplatky) jdou na účet zákazníka (není- li dohodnuto jinak).
  • charterová společnost je oprávněna požadovat úhradu ceny pronájmu lodi před jejím poskytnutím, a to v termínech uvedených ve smlouvě o pronájmu lodi. Jakákoliv platba dle smlouvy o pronájmu lodi se považuje za uhrazenou ve chvíli, kdy je poukázaná částka připsána na bankovní účty „lodnik.cz“ vedené u příslušného peněžního ústavu v Kč nebo EUR či platební kartou. Použitá měna je na rozhodnutí klienta. Částka v Kč, resp. kurz Kč/EUR je stanovena dle aktuálního kurzu valuty prodej ČNB.
  • charterová agentura je oprávněna požadovat uhrazení zálohy ve výši 15 % až 50 % z ceny pronájmu lodi, není-li ve smlouvě o pronájmu lodi uvedeno jinak. Ve stanovených případech je možné rozdělit úhradu ceny pronájmu lodi na vícero plateb, a to buď na dvě platby, z nichž první je zálohou na cenu pronájmu lodi a druhá jejím doplatkem nebo na tři platby, z nichž první se označuje jako tzv. malá záloha, druhá jako záloha a třetí je pak doplatkem ceny pronájmu lodi, a to vždy dle splátkového kalendáře stanoveného ve smlouvě o pronájmu lodi. Na rozdělení úhrady do více splátek nevzniká nájemci právo a vždy podléhá schválení oprávněného zástupce charterové společnosti. Pokud je zákazník povinen uhradit povinný příplatek k ceně pronájmu lodi CHS v místě pronájmu, je jeho výše uvedena ve smlouvě o pronájmu lodi v sekci „Povinný příplatek“(transit log, závěrečný úklid). Tento příplatek je splatný před zahájením pronájmu charterové společnosti a může být uhrazen pouze v místní měně, v hotovosti nebo platební kartou. Tento povinný příplatek může být po dohodě mezi klientem a „lodnik.cz“ součástí ceny o pronájmu lodi.
  • Při uzavření smlouvy o pronájmu lodi složí nájemce zálohu, a to buď jako tzv. malou zálohu nebo zálohu na účet „lodnik.cz“  do 7 (sedmi) pracovních dnů od data uzavření smlouvy o pronájmu lodi. Veškeré platby určené na úhradu ceny pronájmu lodi, ať už formou záloh nebo doplatku ceny, poukáže nájemce opět na účet „lodnik.cz“ v termínech stanovených smlouvou o pronájmu lodi a uvedených v platebním kalendáři. V případě zahájení termínu pronájmu ve lhůtě kratší 45 (čtyřicet pět) dnů (a v některých případech ve lhůtě 60 (šedesát) dnů) od uzavření smlouvy o pronájmu lodi je nájemce povinen uhradit 100% ceny pronájmu lodi. Je povinností nájemce tento termín dodržet. Všechny termíny plateb obsažené ve smlouvě o pronájmu lodi jsou pro nájemce závazné dnem objednání pronájmu.
  • V případě nedodržení jakéhokoliv termínu úhrady ceny pronájmu, nebo záloh na tuto cenu či jejího doplatku zákazníkem, je charterová společnost bez dalšího upozornění oprávněna od smlouvy o pronájmu lodi okamžitě odstoupit. Charterová společnost má v takovém případě současně nárok na smluvní pokutu, kterou má uvedenou ve svých obchodních podmínkách. Smluvní pokuta a odstupné (stornopoplatky) jsou splatné ihned. 
  • cena za kapitánské služby je dohodnuta ústně, případně e-mailem mezi „lodnik.cz“ a zákazníkem. 
  • celková cena za kapitánské služby bude zaplacena ve dvou (případně třech) splátkách. Pokud je termín plavby méně než 45 dnů, poté budou zaplaceny v jedné, celkové, výši. 
 
PRÁVA A POVINNOSTI ZÁKAZNÍKA

K základním právům zákazníka patří: 

  • právo na řádné poskytnutí smluvně ujednaných a zaplacených služeb
  • právo požadovat informace o všech rozhodných skutečnostech, které jsou charterové společnosti známy a jež se předmětně dotýkají smluvně ujednaných a zaplacených služeb
  • právo být seznámen s případnými změnami ve smluvně sjednaných službách
  • právo kdykoliv v mezidobí před zahájením pronájmu lodi odstoupit od smlouvy za podmínek uvedených v „odstoupení od smlouvy“
  • právo písemně „lodnik.cz“ sdělit změnu v osobě účastníka posádky lodi na místo původního člena posádky uvedeného v seznamu posádky, za předpokladu, že je splněna podmínka maximálního povoleného počtu osob na palubě lodi.
  • právo na reklamaci vad služby pronájmu lodi. Klient je povinen reklamaci uplatnit nejpozději při vrácení lodi přímo u charterové společnosti, a to sepsáním samostatného reklamačního protokolu či zapsáním do předávacího protokolu. Sepsáním protokolu, případně reklamací, může pověřit kapitána lodi. 

K základním povinnostem zákazníka patří:

  • poskytnout „lodnik.cz.“součinnost, která je nezbytná k řádnému zabezpečení a plnění smluvně sjednaných služeb, zejména pak úplně a pravdivě vyplnit požadované údaje ve smlouvě o pronájmu lodi, seznamu posádky nebo objednávce služby pronájmu lodi, sdělit jakékoli změny těchto údajů a předložit další podklady nezbytné k řádnému poskytnutí služby pronájmu lodi podle konkrétních požadavků.
  • zákazník je povinen vybavit se doklady požadovanými pro vstup do příslušných zemí, kde má dojít k čerpání služby pronájmu lodě, včetně pobytu a tranzitu (platný cestovní pas s požadovanou dobou platnosti, vízum, doklad o zdravotním pojištění apod. pokud je vyžadováno),
  • zaplatit cenu pronájmu lodi v souladu s ustanovením  smlouvy o pronájmu lodi, 
  • zaplatit cenu služby kapitána v souladu s ustanoveními o dohodě za kapitánské služby
  • počínat si tak, aby nedocházelo ke škodám na zdraví nebo majetku dodavatelů služeb a uhradit případnou újmu, kterou svým jednáním způsobil,
  • dbát na včasné a řádné uplatnění případných nároků vůči charterové společnosti,
  • v případě odstoupení od smlouvy je zákazník povinen takovouto skutečnost písemně oznámit „lodnik.cz“a zaplatit odstupné  smluvních podmínek,
  • zákazník musí být držitelem příslušných oprávnění k vedení námořní jachty v dané lokalitě a dané velikosti a mít znalosti a zkušenosti nezbytné pro vedení/řízení námořní jachty. Ke kapitánskému průkazu je vyžadováno v určitých oblastech též oprávnění k používání radiostanice, pokud není již součástí kapitánského průkazu. Toto neplatí v případě objednání služeb kapitána.
  • zákazník se zavazuje vzít na palubu námořní jachty pouze tolik osob, kolik je pro jachtu dle smlouvy o pronájmu lodi přípustné a jež jsou vyplněny v seznamu posádky (crewlistu).
  • zákazník se dále zavazuje, že bude loď používat pouze k rekreační či sportovní plavbě v rámci platných plavebních a celních zákonů, s vyloučením jakéhokoliv obchodu, výdělečného rybolovu, dalšího pronájmu, komerční dopravy osob či materiálu, soutěží a podobných činností. Pro výjimky je třeba získat předem písemný souhlas. Loď je určena k plavbě na vnitřním či volném moři. Vplouvání do výsostných vod jiných států, než je výchozí stát, je povoleno pouze s písemným souhlasem charterové společnosti. Při porušení tohoto předpisu se klient sám zodpovídá námořním a celním úřadům, trestním a všem dalším právním institucím, zejména také v případě zabavení lodi jako předmětu pronájmu, a to ve všech případech, i při neúmyslném zavinění. Zákazník ručí charterové společnosti za veškeré škody a výlohy vzniklé porušením výše uvedených předpisů a pravidel.
  • v případě naléhavé potřeby, pokud to situace vyžaduje, se může nájemce nechat táhnout jinými plavidly, musí však vždy požádat o souhlas (s výjimkou život ohrožujících událostí).
  • v případě havárie (srážka, trhlina, požár), vloupání a škodách nad 500,- EUR musí zákazník ihned kontaktovat charterovou společnost
  • zákazník spolu s vyplněným seznamem posádky (crewlistem), doručí „lodnik.cz“ kopii kapitánského průkazu, případně dalšího předepsaného oprávnění prostřednictvím e-mailu nejpozději 14 dnů před zahájením pronájmu lodi nebo ihned po uzavření smlouvy o pronájmu lodi, pokud je mezi datem vyplutí a uzavřením smlouvy o pronájmu lodi méně než 14 dnů.
  • veškeré náklady a škody, které vzniknou nájemci z důvodu nedodržení povinností uvedených v tomto článku, nese zákazník ke své tíži.
 
POVINNOSTI A PRÁVA CHARTEROVÉ AGENTURY
  •  je povinna řádně a pravdivě informovat zákazníka o všech rozhodných skutečnostech týkajících se sjednaných služeb, které jsou pro zákazníka důležité a které jsou známy.
 
POVINNOSTI A PRÁVA KAPITÁNA 
  • kapitán je povinnen mít příslušné doklady, které jej opravňují k plavbě v dané oblasti. Stejně tak je povinnen mít i doklady cestovní.
  • kapitán má povinnost dodržovat veškerá pravidla charterové agentury.
  • má povinnost mít sjednané pojištění o odpovědnosti kapitána
  • za plavby na moři (řekách) nepožívat alkoholické nápoje a jiné omamné látky 
  • informovat posádku o trase plavby a o případných nepříznivých podmínkách
  • má právo zastupovat zákazníka v jednání s charterovou agenturou
  • má povinnost převzít loď a případně charterovou agenturu neprodleně informovat o vyskytnutých problémech. Stejně tak má povinnost loď v daném čase a termínu, kterou určí charterová agentura, loď vrátit
  • veškerá odpovědnost za loď a posádku je na straně kapitána, v čase, kdy loď pluje. Vyjma těch skutečností, které úmyslně posádka způsobí
  • povinně před plavbou proškolí posádku 
  • kapitán nenese odpovědnost v případě zničení a závad na lodi, kterou způsobila posádka. Toto platí i v případě motorového člunu. 
  • kapitán neplatí povinnou vratnou kauci, která se skládá při převzetí lodi v charterové agentuře. Stejně tak neplatí případné pojištění kauce. 
  • v ceně kapitánských služeb není zahrnuta strava. Kapitán se stravuje společně s posádkou. 
ZRUŠENÍ A SJEDNÁNÍ SLUŽEB
  • charterová agentura  je oprávněna zrušit pronájem lodi a od smlouvy o pronájmu lodi odstoupit v případech stanovených v jejich obchodních podmínkách. Je-li to v možnostech charterové společnosti, nabídne klientovi náhradní pronájem lodi co nejvíce odpovídající původnímu ujednání. Souhlasí-li zákazník, uzavřou strany mezi sebou novou smlouvu o pronájmu lodi s náhradním předmětem plnění. Je-li náhradní loď nižší jakosti (druh, rok výroby, počet kabin a podobně) vyplatí rozdíl oproti původní ceně lodi zákazníkovi.
  • Nastanou-li vnější okolnosti, které charterová společnost brání poskytnout pronájem lodi za stanovených a smluvně dohodnutých podmínek a je-li tak nucena před zahájením pronájmu lodi změnit podmínky pronájmu, je povinna takové změny bezodkladně oznámit zákazníkovi a navrhnout změnu smlouvy o pronájmu lodi. Pokud navrhovaná změna smlouvy spočívá ve změně předmětu nájmu, kdy původní nájemcem vybraná loď má být nahrazená lodí nižší jakosti (druh, rok výroby, počet kabin a podobně), má klient právo se rozhodnout, zda se změnou předmětu nájmu souhlasí či zda od smlouvy o pronájmu lodi odstoupí
  • zákazník je oprávněn převést smlouvu o pronájmu lodi po předchozím souhlasu charterové agentury na další osobu za předpokladu, že je tato osoba schopna vést loď a vlastní předepsaná oprávnění k vedení lodi.
  • Změny sjednaných smluvních podmínek na základě individuálního přání nájemce provede CHS pouze pokud je to objektivně možné a souhlasí-li s tím.
  • Dojde-li vlivem povětrnostních nebo klimatických podmínek nebo v důsledku mimořádných okolností k zabránění možnosti vyplutí s lodí z přístavu/maríny z důvodu porušení obchodních podmínek charterové agentury pro sílu větru, velikost vln a podobně, nevzniká zákazníkovi právo na odškodnění či jinou náhradu. 
 
ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY O PRONÁJMU LODI A ODSTUPNÉ (STORNOPOPLATKY)
  • charterová agentura je oprávněna před zahájením čerpání služby pronájmu lodi od smlouvy odstoupit z důvodu:

porušení povinností zákazníka.  Písemné oznámení o odstoupení od smlouvy s uvedením důvodu zašle „lodnik.cz“ na e-mail, přičemž účinky odstoupení nastávají dnem doručení oznámení nájemci, nejpozději však 10. (desátým) dnem po datu odeslání.

  • Nájemce má právo odstoupit od smlouvy o pronájmu lodi kdykoli před zahájením pronájmu lodě, a to: 

bez udání důvodu, nebo jestliže nesouhlasí se změnou smlouvy o pronájmu lodi z důvodů porušení povinností charterové agentury vyplývajících ze smlouvy o pronájmu lodi. V oznámení o odstoupení nájemce uvede základní údaje důležité k identifikaci smlouvy o pronájmu lodi, od které odstupuje (osobní údaje nájemce, č. smlouvy apod.).

Není-li důvodem odstoupení zákazníka od smlouvy porušení povinností stanovené smlouvou nebo odstoupí-li charterová agentura od smlouvy před zahájením pronájmu lodi z důvodu porušení povinnosti zákazníka, je zákazník povinen zaplatit odstupné.

Je-li důvodem odstoupení zákazníka od smlouvy o pronájmu lodi porušení povinností charterové agentury stanovené smlouvou, nebo nedojde-li k uzavření nové smlouvy, je charterová agentura povinna bez zbytečného odkladu vrátit zákazníkovi vše, co od něho obdržela na úhradu ceny služeb podle zrušené smlouvy, aniž by byl nájemce povinen platit odstupné.

Odstupné v případě odstoupení od smlouvy o pronájmu lodi

  • odstoupí-li zákazník od smlouvy o pronájmu lodi, nebo odstoupí-li charterová agentura od smlouvy o pronájmu lodi před zahájením pronájmu lodi z důvodu porušení povinnosti zákazníka, je zákazník povinen zaplatit níže uvedené odstupné v závislosti na délce doby, kdy došlo k odstoupení od smlouvy. Výše odstupného (tzv. stornopoplatky) jsou závislé na době mezi odstoupením a smluvně sjednaným okamžikem zahájení pronájmu lodi (nalodění). Do počtu dnů se nezapočítává den zahájení pronájmu lodi (nalodění),
  • pokud se charterové agentuře podaří obsadit uvolněnou loď z důvodu ukončení smlouvy ze strany zákazníka, vrátí dle svého uvážení zákazníkovi již uhrazenou částku na cenu pronájmu lodi po odečtení všech vzniklých nákladů.
  • nedojde-li k převzetí lodi zákazníkem nebo bez předchozího odstoupení od smlouvy z důvodů na jeho straně, je povinen uhradit charterové agentuře 100 % předem stanovené celkové ceny za pronájem lodi.

Storno poplatky v případě plavby s kapitánem:

  • více než 60 dnů 20 % ceny pobytu
  • 60-30 dnů 40 % ceny pobytu
  • 30-15 dnů 50 % ceny pobytu
  • 15- 0 dnů 100 % ceny pobytu

Pokud zákazník odstoupí od cestovní smlouvy z důvodů porušení povinnosti poskytovatele stanovené touto smlouvou nebo občanským zákoníkem a nedojde k uzavření nové smlouvy, je poskytovatel povinen vrátit zákazníkovi bez zbytečného odkladu vše, co od něho obdržela na úhradu ceny pobytu podle zrušené cestovní smlouvy, aniž by byl zákazník povinen platit poskytovateli odstupné. Právo zákazníka na náhradu škody tím není dotčeno.

 
REKLAMACE VAD
  • V případě vadně poskytnuté nebo neposkytnuté služby pronájmu lodi, jež je předmětem smlouvy o pronájmu lodi, vzniká zákazníkovi právo na reklamaci.
  • Předmětem reklamačního řízení mohou být pouze ty služby, jež jsou obsahem smluvního ujednání a podléhají finanční úhradě.
  • „lodnik.cz“je povinnen reklamaci vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů od přijetí reklamace, pokud se nedohodne se zákazníkem na delší době.
  • charterová společnost (respektive „lodnik.cz“) nenese žádnou odpovědnost a neručí za úroveň, cenu, případně vzniklou škodu u služeb či akcí nesjednaných ve smlouvě o pronájmu lodi, pořádaných jinými subjekty, které si zákazník objedná v místě čerpání služby pronájmu lodi u třetí osoby.
 
MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPORŮ
  • K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs . Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
  • Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
  • Prodávající je oprávněn k prodeji služeb na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

     

ZVLÁŠTNÍ UJEDNÁNÍ
  • Uzavřením smlouvy o pronájmu lodě (kapitánských službách), zákazník vyslovuje souhlas s tím, aby „lodnik.cz“zpracovával a shromažďoval osobní údaje zákazníka v tomto rozsahu: jméno, příjmení, datum narození, bydliště a jeho elektronický kontakt pro elektronickou poštu, příp. i jím uvedenou jinou kontaktní adresu a telefon.
  • zákazník má právo souhlas se zpracováním jeho osobních dat dle tohoto článku kdykoli písemnou formou odvolat. 
  • „lodnik.cz“ je oprávněn využívat osobních údajů k zasílání reklamních sdělení.
  • informace o zpracování osobních údajů jsou k dispozici zde
 
DALŠÍ UJEDNÁNÍ

Předání lodi (check-in)

  • Loď bude zákazníkovi předána podle předávacího protokolu v bezvadném čistém stavu, schopném plavby po moři. Zákazník je povinen provést kompletní kontrolu lodi včetně všech jejích i volných součástí před podpisem předávacího protokolu (check-in protokol). Pokud zákazník shledá jakékoliv vady a závady na předmětu pronájmu (lodi) má právo požadovat po charterové agentuře jejich neprodlené odstranění.
  • v případě objednání služeb kapitána je převzetí lodi v jeho kompetenci 

Vrácení lodi (check-out) 

  • Zákazník musí loď a její vybavení vrátit charterové agentuře v původním a funkčním stavu s přihlédnutím k běžnému opotřebení. Zákazník se musí s lodí vrátit do výchozího přístavu / maríny ve stanoveném termínu a zástupci charterové agentury ohlásit svou přítomnost. Zákazník ručí za všechny náklady a škody vzniklé charterové agentury v důsledku opožděného předání lodi, pokud k němu došlo jeho zaviněním vlivem meteorologických podmínek, které se mohou dle zkušeností v oblasti vyskytovat a je s nimi nutné počítat při plánování plavby, a nevylučují vznesení nároku CHS na náhradu škody z opožděného vrácení lodi.

Kauce 

  • Při převzetí lodi skládá klient vratnou kauci. Výše kauce je uvedena ve smlouvě o pronájmu lodi. Kauce je ve výši spoluúčasti CHS na havarijní pojistce lodi. 
  • Kauci je zákazník povinný zaplatit i v případě objednání služeb kapitána. 

 .

Pojištění lodi 

charterová agentura se zavazuje uzavřít následující pojištění:

  • pojištění odpovědnosti za škody,
  • havarijní pojištění lodi se spoluúčastí pro případ škody.

Osobní věci ani členové posádky nejsou pojištěni. Pojišťovna ani CHS neručí za úrazy a škody, které nájemce nebo jeho členové posádky utrpí na lodi.

ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

Tyto smluvní podmínky jsou platné od 1.10.2022